Çelik Otokorkuluk Sistemleri

Çelik Otokorkuluk Nedir?


Araç, sürücü ve yolcuları yol kenarındaki düşük banket uçurum gibi tehlikelerden aynı şekilde yayaları ve yerleşim yerlerini de araçların yaratacağı tehlikelerden korumak amacıyla karayollarının büyük bir bölümünde hem koruma hem de yol ayırma amaçlı kullanılmaktadır.

Oto korkuluklar; düşük maliyet, etkin güvenlik, uzun ömür, bakım kolaylığı ve en önemlisi çevre üzerinde olumsuz bir etkisinin olmamasından dolayı karayollarında tercih edilmektedir.

Otokorkuluk Sistemi Nasıl Seçilir?


1. Engelleme Seviyesinin Belirlenmesi

Engelleme seviyesi, sistemin kullanılacağı karayolundaki araç sayısı, araç tipleri, kaza geçmişi ve çevresel tehlike derecelerine göre belirlenmektedir. Ülkemizde kullanılan engelleme seviyeleri şunlardır:

T1-T3 : Geçici kullanım engelleme seviyesi
N1-N2 : Normal engelleme seviyesi
H1-H4 : Yüksek engelleme seviyesi

EN 1317-1 ve EN 1317-2 Otoyol Bariyer Sistemleri Standartlarına göre gerçekleştirilen çarpışma testleri yukarıda belirtilen engelleme seviyelerine göre belirlenmektedir. Belirlenen engelleme seviyelerine göre aşağıda belirtilen kriterlere bağlı olarak çarpışma testleri gerçekleştirilmektedir.

2. Çalışma Aralığının Belirlenmesi

Darbe testleri sırasında güvenlik bariyerinin deformasyonu, dinamik sapma ve çalışma aralığı ile karakterize edilir. Çalışma aralığı yol korkuluk sisteminin darbesi öncesi trafiğe bakan kısım ile sistemin herhangi bir önemli parçasının maksimum dinamik yanal pozisyonu arasındaki mesafedir. Çarpışma sonrası belirlenen değerlerin bariyer sisteminin aşağıda belirtilen değerlere göre çalışma aralığı sınıfı belirlenir. Çalışma aralıkları aşağıdaki tabloda belirtilmiştir:

3. Şiddet İvme Endeksinin (ASI) Belirlenmesi

Şiddet İvme Endeksi (ASI), araç içindeki yolcuların güvenliğini maksimum düzeyde tutmak için belirlenen bir kriterdir. Şiddet İvme Endeksi (ASI), aşağıdaki tabloya uygun olmalıdır.

4. Sistem Tipinin Belirlenmesi

Sistemin uygulanacağı zemin özelliğine göre (asfalt, toprak, beton vb...), bariyerin zemine çakımlı ya da ankarajlı olup olmayacağına karar verilir.

TCK by Kıraç A.Ş. © Tüm Hakları Saklıdır.